Δευτέρα 18 Απριλίου 2011

Επιτέλους.Συμφωνία στρατιωτικής συνεργασίας Ελλάδας-Κίνας!

Συμφωνία στρατιωτικής συνεργασίας μεταξύ Ελλάδος και Κίνας υπογράφεται εντός των ημερών. Όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες ήρθε στην Ελλάδα και θα παραμείνει μέχρι τις 20 Απριλίου εξαμελής Αντιπροσωπεία της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, με επικεφαλής  το Στρατηγό Liu Chengjun η οποία πρόκειται να υπογράψει την σχετική συμφωνία. Σε ανακοίνωση που εξέδωσε το ΓΕΕΘΑ αναφέρεται ότι "Σκοπός της επίσκεψης πέρα από την υπογραφή του Προγράμματος είναι και η διεύρυνση της συνεργασίας των δύο χωρών σε σε νέους τομείς". Η Κίνα ενδιαφέρεται να αναπτύξει την αμυντική συνεργασία των δύο χωρών και μάλιστα προσφέρει άφθονη χρηματοδότηση σε σειρά εξοπλιστικών προγραμμάτων τα οποία στοχεύει. Παλαιότερα είχε δείξει μεγάλο ενδιαφέρον για το πρόγραμμα τροχαίου υλικού των Ενόπλων Δυνάμεων προσφέροντας φορτηγά με τεχνογνωσία πυο είχε αγοράσει από την αυστριακή Στάγιερ και την γερμανική Μερσεντές, με κόστος το 1/5 των δυτικών οχημάτων και εξασφαλισμένη υποστήριξη με εργοστάσιο που σκόπευαν να κατασκευάσουν στην Ελλάδα (πριν τεθεί θέμα αποκρατικοποίησης της ΕΛΒΟ).
Υπάρχει ενδιαφέρον και για κάποια προγράμματα όπως εκσυγχρονισμός των RM-70 με ένα πακέτο που δίνει στην ρουκέτα των 122 χλστ., κατά τους Κινέζους, ακτίνα δράσης 50 χλμ.
Στην γειτονική Τουρκία, οι Κινέζοι έχουν επιτύχει υψηλού βαθμού διείσδυση, αλλά τα τελευταία δύο χρόνια οι σχέσεις είναι "παγωμένες" λόγω τουρκικής στήριξης στους Ουιγούρους. Πάντως έχουν πουλήσει τις ρουκέτες μεγάλου βεληνενούς WS-1 που είναι εγκατεστημένες στο νησί της Ίμβρου.
 
Πριν δύο χρόνια είχαν έρθει σε συμφωνία με την Ελλάδα να αγοράσει για λογαρισμό της Κύπρου αυτοκινούμενα πυροβόλα των 155 χλστ., αλλά για διάφορους λόγους το πρόγραμμα δεν προχώρησε.

Οι Κινέζοι προτίθενται να επενδύσουν σε μια σειρά από μεγάλα επενδυτικά σχέδια, όπως ο εμπορευματικός σταθμός του Θριασίου Πεδίου, η σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέει το Ικόνιο με το Θριάσιο, η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ, η εκμετάλλευση σταθμών εμπορευματοκιβωτίων και σε άλλα λιμάνια της χώρας (Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Αλεξανδρούπολης, Βόλου), η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, ο τουρισμός, η κατασκευή και εκμετάλλευση του αεροδρομίου στο Καστέλλι στην Κρήτη και άλλα αυτοχρηματοδοτούμενα έργα, είναι μερικά από αυτά.
 
Στο πλαίσιο αυτό εξετάζουν και την ατάθεση πρότασης για τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα και το θέμα αυτό συζητήθηκε κατά την πρόσφατη συνάντηση Βνειζέλου-Τζάο στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Το γεγονός ότι διαθέτουν σημαντική ακίνητη περιουσία ακριβώς επάνω σε τρία λιμάνια (Ελευσίνα, Λαύριο και Αίγιο) είναι κάτι που έχει κινήσει το ενδιαφέρον τους. 
 
Πάντως, το κινεζικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι τελευταία ανακινήθηκε με την επίσκεψη Παμπούκη στο Πεκίνο και το project της ΕΥΔΑΠ στο μ.κ. της οποίας ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν, εν τούτοις αυτό το ενδιαφέρον μπορεί να ατονίσει σύντομα, καθώς η μεν επένδυση της COSCO αντιμετωπίζει προβλήματα που δεν έχουν να κάνουν μόνο με το ελληνικό περιβάλλον, αλλά και με τον κινεζικό μάνατζμεντ, η δε τρόϊκα είναι άκρως αρνητική στις κινεζικές επενδύσεις...

2 σχόλια: