Μετά την παρουσίαση των πέτρινων μανιταριών , τον περασμένο Οκτώβριο , από την Ε.ΠΟ.Φ.Ε. ολοένα και περισσότεροι άρχισαν να ασχολούνται με το θέμα. Τα μέλη της ερευνητικής ομάδας Αλέξανδρος, Αθανάσιος και Άγγελος βρήκαν και φωτογράφησαν τα μνημεία αυτά που οι αρχαίοι Θράκες άφησαν πριν χιλιετίες.
Τα πέτρινα μανιτάρια της Θράκης, τα συναντάμε σαν σύμβολα ιερής ισχύος, στις απότομες πλευρές της προϊστορικής Ισμάρας (Μαρώνεια), ή να υψώνονται θεόρατα όπως το μανιτάρι των Λαγυνών (την γνωστή 'μαν΄τάρα'), άλλοτε πάλι σε κοιμητηριακούς χώρους όπως της Κίρκης και του Πετρότοπου Κοτρωνιάς, ως προστάτες και διαμεσολαβητές με το κόσμο των νεκρών εξασφαλίζοντάς τους την μεταθανάτια αναγέννηση.
Κάποτε ανάγλυφα σε βράχους, όπως στο Μαγγάζι Κορνοφωλιάς, συνδιαζόμενα με ηλιακούς δίσκους, επιβεβαιώνοντας εικονιστικά την ενδιαφέρουσα πλευρά του μύθου, δηλαδή της ένωσης του Απολλώνιου στοιχείου (ήλιος) και του χθόνιου Διονυσιακού το μανιτάρι.
Στην πραγματικότητα, το λατρευτικό σύμπλεγμα πέτρα-φυτό είναι o αρχαϊκός συμβολισμός της ‘‘ιερής τοποθεσίας,’’ του πρωτόγονου βωμού και καλύπτει όλη την περιοχή που τα πελασγικά φύλλα κατείχαν.
Ποτέ ένα δέντρο ή ένα φυτό δεν λατρεύτηκε αποκλειστικά για τον εαυτό του αλλά πάντα γι αυτό που από μέσα του αποκαλυπτόταν, γι αυτό που συνεπαγόταν και σήμαινε.
Η ιερή ισχύς του μανιταριού εκδηλωνόταν μέσα από τις βιολογικές του ιδιότητες (ενθεογενείς ή ψυχοτρόπες), αποκτούσε ιερότητα και μετατρέπονταν σε θρησκευτικό αντικείμενο.
Η πέτρα εκπροσωπούσε την κατ’ εξοχή αλήθεια, την αφθαρσία και την διάρκεια΄ το μανιτάρι με την περιοδική του αναγέννηση εκδήλωνε την ιερή δύναμη μέσα στην τάξη της ζωής και συμβόλιζε τη θεότητα που λάτρευαν οι Θράκες κάτοικοι της περιοχής.
Η σχέση των πέτρινων μανιταριών με τόπους θρησκευτικούς και υπαίθρια αρχαία αστεροσκοποία θα εξετασθεί σε μελλοντικό συνέδριο που θα πραγματοποιηθεί στην Θράκη απο την Ένωση Πολιτιστικών Φορέων Έβρου.
ti mas les one?
ΑπάντησηΔιαγραφήego diabasa arthro sto periodiko abaton kai den anaferei poythena epofe kai omades ton merkoyri anaferei kai ton kiotsekogloy. gia prosgiosoy...
Μηπως αναφερει στο αρθρο και αυτους που εντοπισαν πριν απο 17 χρονια αυτα τα πραγματα και οι οποιοι προσπαθουσαν τοσα χρονια να πεισουν τους αρχαιολογους για την υπαρξει τους και για την ιστορια τους;
ΑπάντησηΔιαγραφήeipame ti anaferei to periodiko. psakste kai diabaste
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατι φιλε μου αναφερει πουθενα το αρθρο του 'Ονου' για 'Αβατον';
ΑπάντησηΔιαγραφήston titlo grafei gia periodiko typo kai teleyatia to abaton egrace gia to thema
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι οχι μονο το 'Αβατον'.
ΑπάντησηΔιαγραφήego allo periodiko den xero na asxolithike
ΑπάντησηΔιαγραφή