Πέμπτη, 11 Αυγούστου 2011

Μαζέψτε τα τηλεφωνικά...σκυλιά σας!

Μαζέψτε τα σκυλιά απο τα σπίτια όσων χρωστάνε έστω και ενα ευρώ σε αυτές
τις δύσκολες εποχές. Θα τους εξοντώσετε...θα τους τρελάνετε...Νισάφι.

Αυτό ήταν το "κερασάκι" στις παρατηρήσεις της επί των τροποποιήσεων στο σχέδιο νόμου για τις «Εταιρείες Ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις και άλλες διατάξεις», που έχουν τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, που κατέθεσε η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Το ερώτημα είναι εαν θα την γράψουν "εκει που δεν πιάνει μελάνι...". "Το κακό με αυτά τα...τηλεφωνικά σκυλιά, παράγινε.." σχολίαζε γνώστης της κατάστασης.

Μεταξύ άλλων λοιπόν αυτη η έκθεση, εισηγείται την υποχρέωση των εισπρακτικών εταιρειών να χορηγούν στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή τις συνομιλίες που έχουν με τους οφειλέτες. Για να αντιμετωπίζουν μετά και τις...συνέπειες απο όσους "πρήζουν τα συκώτια...".

Επιπλέον, η Αρχή ζητεί να απαγορεύεται στις Εταιρείες Ενημέρωσης οφειλετών η διαβίβαση των στοιχείων σε τρίτους. Επίσης, να μην επιτρέπεται στις εισπρακτικές εταιρείες να χρησιμοποιούν τα δεδομένα των οφειλετών για σκοπούς άλλους από εκείνους για τους οποίους τους διαβιβάσθηκαν από το δανειστή.

Από την πλευρά τους οι πιστωτικές εταιρείες θα πρέπει να διαβιβάζουν στην Εταιρεία Ενημέρωσης οφειλετών μόνο τα αναγκαία στοιχεία για την ενημέρωση του οφειλέτη και τη διαπραγμάτευση των όρων αποπληρωμής των οφειλών. Επίσης θα πρέπει να ενημερώνουν τους οφειλέτες για τη διαβίβαση των δεδομένων τους σε εισπρακτική εταιρεία.

Παράλληλα, θα πρέπει οι εισπρακτικές εταιρείες να τηλεφωνούν στον δανειστή μετά από δέκα ημέρες από την ημέρα που η οφειλή του κατέστη ληξιπρόθεσμη και η εισπρακτική εταιρεία να υποχρεούται να διακόψει την ενημέρωση εφόσον ο οφειλέτης δηλώνει απροθυμία ή δυσχέρειες ανταπόκρισης.

Ακόμα, να επιτρέπεται η τηλεφωνική επικοινωνία στο χώρο εργασίας μόνο εφόσον ο συγκεκριμένος τηλεφωνικός αριθμός έχει δηλωθεί από τον δανειστή ως μοναδικός αριθμός επικοινωνίας και η επικοινωνία να πραγματοποιείται κατά τρόπο που δεν επιτρέπει σε τρίτους να πληροφορούνται το περιεχόμενο της καταγγελίας.

Να μην επιτρέπεται η επικοινωνία των εταιρειών με τους οφειλέτες μετά την έναρξη δικαστικών πράξεων ή της αναγκαστικής εκτέλεσης.

Τέλος, οι τηλεφωνικές οχλήσεις να πραγματοποιούνται από τις 9.00 έως 20.00 και μόνο τις εργάσιμες ημέρες και με συχνότητα τηλεφωνημάτων όχι πέραν της μιας ανά δεύτερη ημέρα. Οι εισπρακτικές εταιρείες οφείλουν να καταγράφουν τις τηλεφωνικές επικοινωνίες με τους οφειλέτες και χορηγούν ηλεκτρονικά αντίγραφα στους οφειλέτες ή στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή προκειμένου να ελεγχθούν σχετικές καταγγελίες μέσα σε δέκα ημέρες από τότε που θα τους ζητηθεί. Η χορήγηση των συνομιλιών αυτών - που μαγνητοφωνούνται - θα πρέπει να γίνεται μέσα σε δέκα ημέρες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου